Нова українська школа

0
іноваційних шкіл
0
кабінети ЛЕГО
0
шкільних автобусів
0
20,5 млн. грн виділено з обласного бюджету
Нормативно-правова база
  1. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 №903-з "Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа"
  2. Постанова Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 №588 "Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"
  3. Постанова Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 №545  "Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр"
  4. Наказ МОН України від 16.08.2017 №1181 "Про затвердження експериментального навчального плану початкової школи експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють в межах дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою “Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти”
  5. Наказ МОН України від 13.07.2017 №1028 "Про проведення всеукраїнського експерименту на базі загальноосвітніх навчальних закладів"
  6. Наказ МОН України від 13.07.2017 № 1021 "Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня"
  7. Наказ МОН України від 11.07.2017 № 995 "Про типові навчальні плани для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів"
  8. Лист МОН України від 23.08.2017 № 1/9-450 "Щодо методичних рекомендацій для експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів"
  9. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 №988-р "Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року
  10. Пояснювальна записка до експериментального навчального плану початкової школи експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів
  11. Наказ МОНУ № 924 від 20.08.2018 Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі.
  12. Наказ МОНУ № 283 від 23.03.2018 Про затвердження методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи.
Міністерством освіти і науки України затверджено Методичні рекомендації щодо організації освітнього простору Нової української школи.
Особливістю Нової української школи є, поміж іншого, організація такого освітнього середовища, що сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини. З цією метою змінюються просторово-предметне оточення, програми та засоби навчання.
У Новій українській школі зростає частка проектної, командної, групової діяльності у педагогічному процесі.
Освітній простір організовується таким чином, щоб учитель міг спостерігати за діяльністю дітей в усіх осередках, діти мали можливість безпечно переміщуватися і було місце для зберігання особистих речей. Відповідно урізноманітнюються варіанти організації навчального простору в класі. Крім класичних варіантів, використовуються новітні, наприклад, мобільні робочі місця, які легко трансформувати для групової роботи. Планування і дизайн освітнього простору школи спрямовуються на розвиток дитини та мотивації її до навчання. Освітній простір Нової української школи не обмежується питаннями ергономіки. Організація освітнього простору навчального кабінету потребує широкого використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення навчального обладнання, що здійснюється через такі осередки:
  1. навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами);
  2. змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм
    з ключовими ідеями);
  3. гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор);
  4. художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт);
  5. куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум);
  6. відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям);
  7. дитяча класна бібліотечка;
  8. осередок вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо).
У кожному класі повинні бути стільці та парти не менше двох ростових груп. Столи і парти мають бути одномісними, а стільниця має мати виріз з ближнього до учня боку. Стілець не може бути важчим 4 кг, а парта – за 10 кг.
Створене середовище повинно забезпечувати можливість дитини робити власний вибір, умови для розвитку нових та вдосконалення набутих практичних навичок, отримання нових знань, розвитку позитивного ставлення до інших.
У 2018 році на реалізацію проекту «Нова українська школа» для Черкаської області виділено субвенцію з державного бюджету на загальну суму 43,6 млн. грн.,з них:
- на закупівлю дидактичних матеріалів, сучасних меблів, комп’ютерного обладнання, відповідного мультимедійного контенту для початкових класів – 31,8 млн. грн;
- на підвищення кваліфікації вчителів -11,8 млн. грн.
Закупівля здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 13.02.2018 № 137 «Про затвердження Примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи».
Станом на 22 листопада 2018 року кошти на „Нову українську школу“ місцевим бюджетам перераховані згідно з помісячним планом у повному обсязі.
На цей час використано  20,5 млн. грн.(64,0%), у тому числі закуплено дидактичних матеріалів на суму 7,5 млн. грн. (59%),  меблів – 7,3 млн. грн.(57%), комп’ютерного обладнання – 5,7 млн. грн. (89%).
На сьогодні придбано 1122 одиниці комп’ютерної техніки
та 8764 одиниць меблів.
Крім того, на означені цілі за рахунок місцевих бюджетів виділено  кошти на співфінансування в сумі 10,5 млн. грн., що більше від необхідної суми
на 4 млн грн.
Здійснено перепідготовку 2,9 тисяч вчителів початкових класів для роботи за проектом „Нової української школи», у тому числі  підготовлено 42 тренери та перепідготовлено 851 вчитель початкових класів, 876 учителів іноземної мови, 526 вчителів-предметників ( фізкультура, мистецтво тощо), 588 заступників директорів шкіл, 30 асистентів вчителів. Також 780 вчителів пройшли тренінг з підготовки до роботи з першокласниками у 2019-2020 роках.
На підвищення кваліфікації вчителів та підготовку тренерів витрачено
за рахунок зазначеної  субвенції 2,7 млн. грн.
  
В області реалізуються 5 регіональних програм у галузі загальної середньої освіти, у тому числі програми: підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти та впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків».
З метою створення умов для забезпечення підготовки конкурентоспроможного випускника сучасної школи в області створено 17 опорних шкіл (Білозірська, Степанецька, Соколівська, Іваньківська, Буцька об’єднані територіальні громади, Монастирищенський, Городищенський, Чигиринський, Катеринопільський (2), Уманський (3), Лисянський (4) райони).

Image
Монастирищенський заклад загальної середньої освіти I-III ступенів "Ліцей "Ерудит"
Image
Катеренопільський ліцей
 Проводиться робота щодо розвитку інклюзивної освіти. З 2013 по 2018 роки у 6 разів зросла кількість закладів освіти, де організовано інклюзивне навчання. Інклюзивну форму навчання забезпечують 136 закладів освіти області, з яких – 111 закладів загальної середньої освіти та 25 дошкільних закладів. В них функціонує 187 класів, що на 44 більше, ніж у 2017 році та 28 дошкільних груп. Інклюзивною формою навчання охоплено 262 дитини, зокрема 216 – учні закладів загальної середньої освіти, 46 – дошкільнята. Крім цього, на базі чотирьох Черкаських міських шкіл створено та функціонують 6 спеціальних (інтегрованих класів) для 66 дітей із особливими освітніми потребами. Для забезпечення належного освітнього процесу дітей з особливими потребами у закладах введено 162 посади асистента вчителя та вихователя (137 посад асистента вчителя, що на 61 більше, ніж у 2017 році, і 25 асистентів вихователя).

Проводиться робота щодо створення та діяльності інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ). Рішення про утворення ІРЦ прийнято 26 органами місцевого самоврядування. 20 ІРЦ. розпочали повноцінну роботу щодо надання психолого-педагогічної допомоги та системного кваліфікованого супроводження дітей з особливими освітніми потребами.

Image
Image
Канівська загальноосвітня школа I-III ступенів № 4
 Функціонує 29 інноваційних шкіл, 28 із них забезпечено мультимедійним обладнанням та у рамках реалізації проекту ДФРР придбано сучасне комп’ютерне обладнання для 84 кабінетів фізики, хімії та біології.
Image
Image
Черкаська гімназія №9 ім. О. М. Луценка
Image
Кабінет фізики Золотоніської спеціалізованої школи №2 інформаційних технологій
Image
Image
Кабінет фізики. Черкаська гімназія №9 ім. О. М. Луценка
Image
Image
Кабінет географії. Опорна школа - Городищенська ЗОШ I-III ступенів №3
Image
Image
Кабінет математики. Опорна школа - Городищенська ЗОШ I-III ступенів №3
 Всього в закладах освіти нараховується 31 кабінети ЛЕГО, 7 шахових кабінетів. У 2018  році в рамках реалізації означених програм для шкіл області придбано, на засадах співфінансування 6 наборів робототехніки ЛЕГО (з обласного бюджету виділено близько 3 млн. грн.); 8 навчальних кабінетів (математики, фізики, біології, географії, інформатики, «Захист Вітчизни» та інші); 5 лінгафонних кабінетів; 1040 комп'ютерів, у тому числі 15 навчальні комп'ютерні комплекси.
Image
Черкаська гімназія №9 ім. О. М. Луценка
Image
Image
Шаховий кабінет. Корсунь-Шевченківська ЗОШ I-III ступенів №1
Image
Image
Кабінет Захисту Вітчизни. Городищенська ЗОШ I-III ступенів №3 (мультимедійний комплекс "Віртуальний тир" з макетами автоматів)
Image
Image
Лінгафонний кабінет. Городищенська ЗОШ I-III ступенів №3

Усі заклади загальної середньої освіти, шкільні бібліотеки комп’ютеризовані та підключені до мережі Інтернет.

 Стовідсотково охоплено підвезенням до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників, які проживають за межею пішохідної доступності. Забезпечено підвезення учнів до опорних шкіл 34 автобусами.

Image
КЗ "Михайлівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат Черкаської обласної ради"

  Всього в області нараховується 205 шкільних автобусів. У 2018 році придбано 7 одиниць автотранспорту на умовах співфінансування (50 % − за рахунок залишків освітньої субвенції, 50 % − за рахунок коштів місцевих бюджетів).

 Педагогічні та учнівські колективи 126 закладів освіти області беруть участь у дослідно-експериментальній роботі, з них 40 – у експериментах всеукраїнського рівня, 86 – регіонального.

 88 колективів реалізують науково-педагогічні проекти, 16 з яких всеукраїнського масштабу. Загалом інноваційною діяльністю в різних напрямах охоплено 214 закладів освіти.

 17 лютого 2018 року на базі Черкаської міської гімназії № 9 імені О. М. Луценка відбувся Черкаський регіональний фестиваль з робототехніки, в якому прийняли участь 350 учнів, які представляють більше як 90 команд ЗЗСО області

Image
Image
У вересні 2017 року на базі комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» розпочав діяльність перший в Україні навчально - тренінговий центр STEM-освіти.
Image
 У Центрі функціонують 2 кабінети робототехніки: центр Lego-education, тренінговий центр, а також ресурсний центр та навчально-тренінгова аудиторія.
Image
Image
Кабінет ЛЕГО Катеринопільський ліцей
Триває підготовка освітнього середовища для впровадження нового державного стандарту початкової школи.
Image
Image
Кабінет початкових класів. Золотоніської спеціалізованої школи №2 інформаційних технологій
Image
Кабінет для учнів початкової школи. Черкаська гімназія №9 ім. О.М.Луценка
© 2017 Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації login